søndag den 20. juni 2010

kvinder og one-night-stands...

Jeg læste en debat idag på woman.dk.. Den handler om hvorvidt one-night-stands er en god ide.. set fra et kvindeperspektiv. Der var mange argumenter både for og imod. Men der var et som jeg specielt hæftede mig ved. Der var en, hun kalder sig DoctorLove, som skrev at hun for det første synes one-night-stands er noget bras, af flere forskellige grunde. Og at det samtidig er en fortrængning af den kvindelige natur at one-night-stands hyldes som værende en måde at få afløb for sine behov, uden nogen form for følelsesmæssige bindinger. Der sker nemlig det, at vi kvinder ALTID enten går derfra med en følelse af tomhed, og udnyttelse, eller med et håb om at skulle ses igen, bare for (oftest) at blive skuffet.

DoctorLove hævdede at Samantha fra Sex and The City er blevet et forbillede for kvinder, på trods af at hun netop opfører sig som en mand. Og det burde aldrig for kvinder være et mål i sig selv at opføre sig som mænd.. netop fordi vi er kvinder!!

Har hun fat i noget her? eller er det bare volapyk? Er det overhovedet muligt for os kvinder at distancere os fra vore følelser på den måde? Og endnu vigtigere.. skal vi?

Nu er der formentlig lige så mange svar som der er kvinder, men hvad er så rigtigt for mig? Jeg VED at jeg kan nyde uforpligtende sex.. men har jeg egentlig lyst til det?

2 kommentarer:

  1. Jeg hader kønslige generaliseringer, hvis eneste formål - som jeg ser det - er at sætte hinanden i bås. Hvilket jeg ikke ser noget behov for in this day & age.

    Lige omkring seksuel adfærd kan man dog sige, at der muligvis kan være en pointe i det, da der jo ikke er nogen tvivl om - fra et darwinistisk synspunkt - at kønnene kan have forskellig interesse i sex & samliv.

    Man kan sige, at for både mænd & kvinder er det af vigtighed for genernes videreførsel, at børn har forældre.

    Men for mænd er det omkostningsfrit med en genmæssig helgardering i form af at sprede genmassen udover det. Hvilket det ikke ligefrem kan siges at være for kvinder.

    Så som udgangspunkt er det ikke mærkeligt, hvis kvinder i større grad ser sex som hængende sammen med et fast forhold, på den ene eller den anden måde.

    Men at begynde at bruge ord som altid eller aldrig omkring et helt køn synes jeg diskvalificere den gode DoctorLove fra at kunne tages alvorligt (hvis navnet ikke er nok).

    Personligt går jeg meget ind for kbvinder som er til one-night-stands!

    SvarSlet
  2. Jeg er fuldstændig enig i at den gode DoctorLove (det er vistnok noget med at hun er medicinstuderende) laver nogle grove generaliseringer. Det irriterede også mig da jeg læste det.. men på trods heraf sad hendes ord jo på en eller anden måde fast, måske fordi jeg ikke tidligere har sat det i lige netop den sammenhæng!?

    As for one-night-stands... Det kommer ikke bag på mig;)

    SvarSlet