mandag den 11. oktober 2010

en udspekuleret prinsesse!

jeg har da i den grad en udspekuleret datter!!!

Hun spurgte i dag om man skal være født prinsesse for at blive prinsesse? Og så gik jeg ellers i gang med at forklare om prinser der gifter sig med almindelige piger, som så bliver prinsesser.. Ja ja Frederik og Mary blev selvfølgelig brugt som eksempel. Hvad man nok skal vide inden, er at vi også har diskuteret homoseksuelle ægteskaber.. Ja pigen e,r 5 1/2!
Men i hvertfald besluttede hun sig for at hun så vil giftes med kronprins Frederik når hun blir voksen, fordi "så kan jeg blive en rigtig prinsesse med prinsessekjoler og det hele" Nå så måtte jeg ellers i gang med at forklare at Frederik faktisk er ældre end mor, og gift og har 2 børn og 2 mere på vej. "nå.... hvad hedder børnene så?" Jamen de hedder så Christian og Isabella. "er de så også rigtige prinser og prinsesser?" Ja det er de da.. "Hvad hedder dem inde i maven så?" det ved jeg ik skattepige, det finder vi først ud af når de skal døbes... "Nå........ men mor så vil jeg altså gerne giftes med prinsesse Isabella og blive en RIGTIG prinsesse med prinsessekjole... Christian er altså ik noget pænt navn! "

Dejlige unge!

3 kommentarer:

  1. Nååå... Børn er altid meget mere åbentsindede end voksne! Herligt.

    SvarSlet
  2. Hvad de dog kan finde på de kære små..! Er det ikke det siderne i Hjemmet hedder? .. Du ved, dem som er det eneste man rent faktisk læser i Hjemmet?! Hvis man skulle sidde med sådan et i hånden ved et tilfælde ..

    Isabella er et smukt navn og datteren din har da ret i at vælge det smukkeste navn, frem for så meget andet..!

    SvarSlet