mandag den 13. september 2010

når en film bare fanger....


Der findes mange forskellige former for film. Og jeg nyder mange forskellige af dem. Jeg kan lide forskellige "genrer" og forskellige udtryk. Men en sjælden gang imellem er der en film der brænder igennem. En der rører mig helt inde i hjertekulen. En der på en eller anden måde skiller sig ud fra mængden. Det kan være fordi den er banebrydende enten tematisk eller grafisk, men det kan også være fordi den bare rører mig. Tidligere er det film som Star Wars, Gladiator, A beautiful mind, Hotel Rwanda, the Matrix og Sin City. Det er længe siden kan i høre at der er en der virkelig har brændt igennem for mig, havde faktisk håbet lidt på det med Avatar, men det skete aldrig sårn rigtigt..

Igår så jeg endelig sådan en film. Den hedder Stages, og handler om bandet Dúné, og deres liv. Deres vej til succes. Det er alt lige fra deres studenterfester, tour, koncerter, kæresteproblemer, familiekriser osv. Man kommer helt ind under huden på bandmedlemmerne, og får virkelig et unikt indblik i hvordan det er at skulle kombinere det at være ung, med de samme problemer/udfordringer som alle andre, med en brændende ambition om at komme til tops.

Nu er jeg i forvejen Dúné fan. Deres koncerter er noget af det bedste jeg har set/hørt, så jeg havde virkelig glædet mig til at se den her film. Jeg havde høje forventninger, men de blev fuldstændig toppet!! Fordi den er ægte, den er smuk, hæslig, rå, tårefremkaldende, kvalmende og livsbekræftende... Den er det hele.

SÅ SE DEN!!! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar