mandag den 27. september 2010

fødselsdagen....

Så blev min egen lille Star Wars fan 4 år. Det var med tema fest og det hele og alle de nærmeste + lidt ekstra var samlet. Han havde en dejlig dag, fik alle de gaver han havde ønsket sig, og var meget træt da vi tog hjem :)

Det var en akavet situation af flere grunde og på flere planer. Først og fremmest er det første gang vi alle er samlet, siden mig og Eksen gik fra hinanden, og ja.. så var der jo den med den nye kæreste. Jeg har overvejet at stille det lidt op i punkter for at undgå en KÆMPE smøre, men jeg tror bare det blir skrevet som jeg har oplevet det. Det tog mig lige en dags tid at fordøje det hele, det er derfor jeg først skriver nu.

Det med familien.

Jeg har været nervøs for hvordan hans familie ville reagere overfor mig. De havde slet ik set det komme da vi gik fra hinanden, og har haft meget svært ved det. Så jeg var meget meget meget glad for at få et KÆMPE knus både af Ekssvigermor og Ekssvigerinden. De er nogle bestemte madammer, som ik finder sig i noget som helst. Det er to stærke personligheder som har deres helt egen mening om hvordan ting hænger sammen! Det tog mig laaaang tid at lære dem at kende og endnu længere tid at kunne omgås dem. Men nu.. nu kan jeg mærke at jeg havde savnet dem, og at de har savnet mig. Hvilket både blev vist og sagt. Og det var faktisk ret fantastisk.

Det med Den Nye Kæreste.

Eksen havde ikke fortalt dem at hun skulle komme. Jeg havde jo "advaret" mine nærmeste og vores fælles venner. Men hans søster vidste det ikke. Hun var rasende. Ikke mindst fordi at DNK overhovedet ikke hilste på nogen af dem. Hun sagde ikke hej da hun kom og heller ik farvel da hun gik. Hun satte sig ved bordet sammen med Eks'ens familie ved siden af ham under spisningen, og sagde ikke et ord. Det var utroligt akavet. Især for dem. Han introducerede hende ikke som sin kæreste, der var INGEN der snakkede om den kæmpe elefant der stod midt i rummet. Jeg lod som ingenting. Jeg var sød og smilende overfor hende og koncentrerede mig udelukkende om at fejre min store dreng. Men hvor var det mærkeligt... Eks'ens familie tog meget tidligt afsted, efter at have sagt at de glæder sig til at se mig igen og at det må blive snart. Kunne tydeligt mærke på dem at de var kede af det. Tilbage sad de to ved et bord, og vi andre ved et andet bord... Det var mere end underligt...

Og hvad skal jeg så tænke og tro nu?

Jeg har besluttet mig for at trække mig helt ud. Jeg hverken kan eller vil bruge min sparsomme tid på det der. Det kan kun give problemer, og jeg kunne mærke det i optrækket allerede i går. Så længe mine børn bliver behandlet ordentligt og med respekt, så er jeg glad. Hvis jeg kan mærke på dem at der er noget som ikke helt stemmer... så må jeg tage det med Eksen der. SÅ altså. Jeg vil være overskudsagtig og awesome og lade det gå som det gør. Fordi der er ikke noget jeg hverken kan eller skal gøre ved den her situation. Det er hans rod og hans problem...

LMP over and out :)

3 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig up-date! Altså ikke det med den nye kæreste og mærkeligheden og alt det der, men det med din måde at håndtere det på! You rock! Du gjorde det eneste rigtige!
    Og en STORT tillykke med den lille Jedi!

    SvarSlet
  2. TAK!

    Jeg sidder også idag og er meget mere ok med det hele, simpelthen fordi der er blevet sat nogle ting på plads i mit hoved

    og TAK! det er vildt så hurtigt tiden går...

    SvarSlet
  3. Bravo, you did good! Jeg mener du har rent mel på spejlet og kan kigge dig selv efter i krogene og alt det der...

    Lad hende om at være den mærkelige, og ham om at være den bad-timede, så kan du være den rummelige og åbne!

    SvarSlet