tirsdag den 13. juli 2010

ordnung muss sein..

Idag skulle det være.

Idag har jeg fulgt Lilleq's fantastiske råd, og fået ryddet ud i alt det tøj jeg ikke kan passe. Intet mindre end 2 sorte sække blev det til (men det var også inkl sko) og de er allerede afleveret til genbrug. Det er jo altid rart at gøre noget godt for andre, så hvis der er nogen der kan bruge mit gamle tøj, så er det jo bare fantastisk. Nå men nu står jeg jo så med et temli tomt skab, og en ambivalent fornemmelse indeni. Fordi hvor er det fedt!! Hvor er det fedt at det går i den rigtige retning det her.. Men samtidig er det meget mærkeligt at smide alt det tøj ud.. meget af det har jeg jo faktisk opbygget et forhold til. F.eks er der den top jeg havde på til min polterabend, den gemte der sig virkelig nogle fede minder i. Der er de bukser som bare har været YNDLINGSBUKSERNE. Dem man bare altid følte sig lækker i. Der er undertøj som gemmer på mange sjove, sexede historier. Der er sommernederdelen, som var den allerførste korte nederdel jeg købte, efter min veninde endelig fik overbevist mig om at jeg faktisk har pæne ben, og sagtens kan gå med noget så kort.. den er bare alt for stor nu. Der var dog to ting jeg var nødt til at gemme.. uanset at de er blevet for store. Star Wars kjolen og Metallica t-shirten. Der er bare nogle ting som man ikke KAN smide ud!

Nu går turen så til resten af huset. Oprydning, rengøring, sortering.

Ordnung muss sein!!

8 kommentarer:

  1. Åhhh hvor jeg kender det!! Jeg har et helt skab propfyldt med tøj jeg ikke længere kan passe, men som er fyldt med minder. Jeg kan bare ikke få mig selv til at smide det ud. Jeg undskylder mig med at det er lidt ligesom med gamle fotografier - nogle gange går jeg ned og hiver alt tøjet frem og griner for mig selv af alle de sjove oplevelser der er gemt i det tøj.
    Men props til dig over at du har taget skridtet og smidt det ud! Det burde jeg også gøre... :-)

    SvarSlet
  2. @begge... TAK! Fatter heller ik hvor trangen og flittigheden kom fra.

    @KlunteTrunte: Jeg kunne ikke have formuleret det bedre... Det er fuldstændig som gamle fotografier. Hvilket også er grunden til at min brudekjole stadig hænger i skabet:)

    SvarSlet
  3. Kan jo også være du skal giftes igen?;-D

    SvarSlet
  4. LOL... DFO.. nok ik sådan lige foreløbigt, og helt sikkert ik i samme kjole!

    SvarSlet
  5. Jeg synes godt, at man må gemme tøj med minder, som man ikke går i mere, eller ikke kan passe! Jeg har 2 kufferter af den slags i kælderen. Man kommer jo f.eks. aldrig til at have sin 'Student 94'-trøje på igen, men den skal da ikke smides ud. Dernede står også mit konfirmationsanlæg, der rent faktisk virker endnu, men som på ingen måde pynter nogen steder.

    Tager du ikke et billede af Star Wars-kjolen? Det lyder som noget, jeg i hvert fald aldrig har set før - ha ha!

    SvarSlet
  6. Tillykke med storsorteringen.

    ..og husk nu at nu skaber du plads til rigtig mange nye minder. Dem skal der jo også være plads til og så betyder det jo ikke de gamle er mindre værdifulde. Man kan jo også se det som at man smider noget "gammelt skrammel ud" man har slæbt på alt for længe og nu skaber plads til den man er nu.

    LilleQ

    NB. Havde i mange år en lille kasse med gamle kærestebreve, en "hip" genbrugs vest fra efterskole tiden og andre tøjstykker smækfulde af minder som fulgte mig i tykt og tyndt... men efterhånden lå de bare i kassen og fyldte og begyndte lugte hengemt og gammelt, mens minderne forsvandt fra tøjet over i mit hovede eller ud i glemsel fordi andre og mere betydende minder tog deres plads.

    SvarSlet
  7. @ Bloggalicious Heh næste gang jeg har den på, så lover jeg et billede af Star Wars kjolen.. den er så absolut et af mine yndlingsklædningsstykker (ja jeg er fan)

    SvarSlet