lørdag den 31. juli 2010

hvad gør en kvinde smuk?

Hvad gør en kvinde smuk?

Det er et simpelt spørgsmål.. men findes der et simpelt svar?

Det har tumlet rundt inde i mit hoved de sidste par dage, efter at have haft fornøjelsen af, at intet mindre end 4 forskellige mænd har brugt lige præcis det ord, i forbindelse med mig. Smuk. Og i meget forskellige situationer.
En ven som er flyttet til Californien skrev at han savnede min slags kvinder, at dem er der ikke mange af derovre. Min slags? Intelligent, smuk og nørdet sagde han. TAK!
En studiekammerat i en ordentlig brandert som kyssede mig forhåbningsfuldt på kinden og sagde: "LMP du er virkelig en smuk pige. Virkelig smuk" TAK!
En tilfældig bekendt, som overfor en (indsæt grimt ord) pige der kritiserede min ufestlige påklædning (jeans og t-shirt) i forbindelse med en bytur, kiggede på mig og sagde: "Jeg synes altid du er smuk" TAK!
Og sidst men bestemt ikke mindst. Ham jeg vågnede op ved siden af i morges, som halvvejs åbnede øjnene, smilte, trak mig ind til sig, og hviskede: "ved du godt hvor smuk du er?"

Det er jo smigrende på så mange planer at man slet ik fatter det. Men det er også løgn. Fordi jeg er ikke smuk. Ihvertfald ikke i den gængse opfattelse af ordet. Jeg er hverken blevet udstyret med perfekt knoglebygning, langt bølgende hår, en str. 36-38 figur, evnen til at tryllebinde mennesker, feminin udstråling, og alt det der i mit hoved forbindes med skønhed. Så hvad betyder det så? Hvad er skønhed? Hvad gør en kvinde smuk? Og det er ikke de indre kvaliteter jeg er ude efter her, fordi af de her 4 mænd er det kun ham i Californien der rent faktisk kender mig.

Hvad er skønhed for dig?

Hvad gør en kvinde smuk?

17 kommentarer:

  1. Du er smuk, fordi de kan lide hvad de ser. Dine øjne, din mund, dine bevægelser og den måde du ser på dem på. Du er smuk fordi de genkender noget, eller fordi de ved at det gør dig smuk at fortælle dig det.

    ...når det så er sagt, så er er kvinders skønhedsidealer ofte ikke de samme som mænds. Min nyværende hvadhansåer syntes jeg var for mager da vi mødtes. Jeg selv var netop da ret glad over at være den der str 36-38.

    SvarSlet
  2. Hold it! back up! Han du vågnede op ved siden af i morges?? Den 21-årige? Fortæl fortæl!!

    Og hvad der gør en kvinde smuk... tjaaa, det er vel smag og behag?
    Jeg tror ikke, det er så ligetil at skille det indre fra det ydre. Selvfølgelig er der nogle træk, som helt klart ikke er smukke, og nogle der helt klart er smukke. Men jeg synes også, at sådan noget som selvværd gør kvinder smukke, hvilket jo er en indre ting, der kan komme til udtryk i det ydre gennem kropssprog og imødekommenhed. Og det klichefyldte 'glimt i øjet' er vel også en personlighedsting der kommer til udtryk i det ydre i mødet med andre.
    I virkeligheden synes jeg at skønhed er noget der først rigtig kommer til udtryk i relationen til andre mennesker. Så for mig hænger personlighed, selvbillede og ydre skønhed uløseligt sammen!

    Hmmmm der kom til at lyde ret så hippie-læreragtigt, men så er det nok sådan en, jeg er :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er helt enig... I virkeligheden tror jeg på at man er smuk på grund af det menneske man er, men samtidig har jeg meget svært ved at sætte lige præcis det mærkat på mig selv..

    As for ham jeg vågnede op ved siden af.. så er jeg igang med indlægget nu.. fordi nej, det var ik Den 21-Årige;)

    SvarSlet
  4. Ok, og måske også unikhed, personlighed, udstrålinglighed og humorighed!

    SvarSlet
  5. @DFO: WHAT??!?! en uges karantæne til dig unge mand! Og en synstest!

    @LMF: UHA, det indlæg ser jeg frem til! En lille teeser? er det ham københavneren?

    SvarSlet
  6. @KlunteTrunte.. du har ik opdraget ham ordentligt!!

    Og nej.. han er brandny;) KL er på ferie i de her dage..

    SvarSlet
  7. :D ja jeg gjorde!! Og ved du hvad? Jeg har luret dig... ;)

    SvarSlet
  8. ja... så jeg ved godt du ik mener det:) Langt hår og store bryster... tsk tsk!

    SvarSlet
  9. Da jeg var spæd teenager var jeg lidt lun på Alex's mor i Blomsterbørns børn. Ikke søsteren, som skulle gå for at være hot, men moderen, som jeg syntes havde balls!

    SvarSlet
  10. Efter jeg fik børn gad jeg godt at se Lille Nørd, for Marie hun har også noget over sig... Om hun er smuk, og hvad der gør det, har jeg svært ved at forklare, men hun er interessant, intelligent og ikke selvhøjtidelig!

    SvarSlet
  11. Jeg ved ik hva Lille Nørd er? Bliver jo helt nysgerrig her... Og det er jo lige netop svært at forklare ik? hvad det er der gør en kvinde/mand ekstra interessant:)

    SvarSlet
  12. http://www.dr.dk/NETTV/Lille+Nørd/2010/07/06/20100706180445.htm

    SvarSlet
  13. Jeg kan godt se hvorfor du gad se det.. og tak for linket! :-)

    SvarSlet