søndag den 25. juli 2010

når mor tager over..

Jeg elsker min mor.. jo det gør jeg altså!
Hun er fuldstændig fantastisk, en vidunderlig mormor, og en stor hjælp. Men jeg har lidt svært ved når hun bliver her mere end et par dage. Hun kom i onsdags temmelig tidligt OM MORGENEN!! og hun tager hjem engang i morgen (siger hun). Det er jo dejligt at hun er her til at hjælpe, passe unger når jeg skal arbejde osv. men jeg magter det simpelthen ik! Fordi når hun er her.. så får jeg simpelthen ikke ro. Jeg var nødt til at tage mine hørebøffer på, og sætte gang i musikken, for at få ro, til noget så simpelt, som at støvsuge!!
Jeg har sjældent haft så rent et hjem, fordi jeg i ren desperation har brugt aftenerne på at gøre køleskab rent, sortere Eksmandens skrammel i kælderen, aflevere et halvt års reklamer til genbrug, og selvfølgelig den daglige rengøring og oprydning som hører sig til med to skønne unger. Ikke at det har været ren elendighed, vi har både været i Legoland og hygget i haven, men jeg kan simpelthen ik finde ud af at tage hensyn til andre voksne mennesker i mit hjem lige nu. Jeg vil helst bare lukke mig selv inde i en lille lydtæt, røgfarvet glasboble, hvor jeg kun behøver tage stilling til mig selv. Og det er jo frygteligt egoistisk, men det er altså sådan jeg har det. Så nu bider jeg lige tænderne sammen, tager mig sammen, og forsøger at nyde den sidste dag hun er her.

4 kommentarer:

  1. Når hun er død og borte vil du savne de stunder.

    Tro mig.

    SvarSlet
  2. Jeg ved det godt.. Jeg ved hvordan det føles. Men af en eller anden grund så ændrer det bare ikke på at jeg har utroligt svært ved at kapere hendes selskab i mere end et par dage af gangen. Ville ønske det gjorde.

    Men tak for reminderen:)

    SvarSlet
  3. Tak selv, en skønne dag bliver du selv med småfede irriterende mor der kommer rendende ;o)

    SvarSlet
  4. :D det har du jo fuldstændig ret i!! Men hold da op hvor jeg bare gerne vil være det på min mors måde så.. det kunne nemli være meget værre;)

    SvarSlet