mandag den 12. juli 2010

og så var det slut...

Efter en fuldstændig forrykt kamp igår, med advarsel efter advarsel efter advarsel, frispark efter frispark efter frispark, lykkedes det til sidst Spanien at score kampens eneste mål, 24 minutter inde i overtiden. Det var en sindssyg kamp, især fordi begge hold virkelig spillede dårligt. Der var meget få fantastiske øjeblikke, og rigtig mange tæerkrummende. Det var underholdende, men det var ikke fodbold på verdensplan. Til gengæld er der ingen tvivl om at det rigtige hold vandt!! Fordi Spanien var bare bedre.. og har hele tiden været det.

Og så vil jeg forresten ellers kaste mig over mine reoler, hvor bøgerne har stået forsømte hen imens der har været VM ;)

3 kommentarer:

  1. @Pletdreng - Måske har de ret i at de burde have haft et hjørne da Spanien scorede... Det tror jeg faktisk de har. Men hvis dommeren havde fulgt reglernehele vejen igennem, så var Robben røget ud da han spillede videre efter der var fløjtet, De Jong da han sparkede Alonso i brystet og Snejder havde fået et par advarsler for al sit brok undervejs. Alt i alt var det ikke dommerens skyld at Spanien vandt, det var hollænderne selv ude om. Over turneringen synes jeg også at Spanien er den rette vinder!

    @LMP - Jeg synes det var en spændende kamp hele vejen igennem, men havde der bare været nogle mål tidligere...

    SvarSlet
  2. @DFO:

    Jeg tror ikke vi snakker om det samme - jeg taler om de indvendinger hollænderne fremfører hos mig (i linket herover).

    Hvis jeg skal fjerne den ironiske distance, sad jeg nærmest og bad til, at Nederenlandet ikke skulle gå hen og vinde - hvilket kunne have været typisk, men også så ondt og beskæmmende. Og var lykkelig da Iniesta fik den i kassen - syntes også det var fuldt fortjent det var ham, jeg syntes han var kampens bedste spiller.

    SvarSlet