søndag den 29. august 2010

Sønnens allerførste biograftur

Jeg havde Sønnen og Datteren med i biografen igår. Det var Sønnens allerførste biograftur, og den er blevet ventet med længsel! Vi havde aftalt at vi skulle ind og se Shrek 4, fordi han er en kæmpefan af de andre Shrek film. Egentlig var Eksmanden også inviteret med, men han blev desværre forhindret.
Allerede i bussen var entusiasmen stor! Især da Datteren kunne berette at biograftur indebærer både popcorn, slik og cola! Wuhuu de stor brune øjne lyste af begejstring:)
Vi kom ind i biografen, og fik købt alt det slik, popcorn og cola som 3 mennesker kan bære, og får sat os på sæderne. Igen var der stor forundring og begejstring, nu over børnesæderne! "Ej mor er det til mig? Det er godtnok smart!" Jeg sidder i midten, med et barn på hver side, og Datteren har jo prøvet det før, så hun kaster sig straks over popcornene. Sønnen sidder musestille og kigger på det KÆMPE STORE FJERNSYN de har. Jeg fortæller ham at når lysene bliver slukket så begynder den rigtige film, den med Shrek og Fiona. Og straks kan jeg mærke en lille hånd i min. "Mor.... skal vi ik holde i hånd når det blir mørkt?" Og så holder han ellers min hånd igennem alle reklamerne, alle forfilmene, og igennem halvdelen af filmen. I al den tid sidder han helt opslugt, imens hans lille hånd holder et fast greb i min. Det var ikke mange popcorn vi fik spist os to. Heller ikke meget cola vi fik drukket. Men hvor var det da bare den mest fantastiske oplevelse at sidde der med hans lille varme hånd i min, bare sidde sammen og opleve det her for allerførste gang.
Da filmen var slut blev Sønnen og Datteren straks enige om at den havde været verdens bedste film, "så når den kommer i Bilka kan vi så ik købe den mor?" Jo det kan i lige tro vi kan:)

3 kommentarer:

  1. Den var faktisk god! Havde ellers en ide om at der jo da må være grænser for hvor længe de kan koge suppe på det koncept, men den var bedre end 3'eren ihvertfald:D

    SvarSlet
  2. Åh sådan en oplevelse med en lille hånd i sin er bare en, der går lige i hjertet. Min søn og jeg holder også i hånden hele vejen til Aalborg,når han skal på weekend hos sin far. Og jeg kører jo bilen, så lidt en udfordring er det :)
    Måske jeg skal tilføje at han er syv år :)

    SvarSlet