onsdag den 4. august 2010

HELT ÆRLIGT!!??

Bliver SÅ vred og skuffet når min mor beslutter sig for at plastre Messenger og Facebook til med følgende:

” synes det er svært at forklare mine små guldklumper,at alt skal gå op i en højere enhed og derfor kan de ikke komme på besøg så tit mere.Puh,er hårdt.Føler jeg sårer dem,selv om jeg ikke er skyld i noget af det”

‎"...så er ferien ved at være slut.Synes slet ikke den har været som jeg ville....og er bare gået stærkt."

”synes det er skræmmende SÅ meget min datter har forandret sig...kender hende ikke mere. –”


”kan ikke forstå at du tager på arbejde, når det er din uge til at have børnene, de ser jo næsten deres far mere end de gør dig”

Jamen du må fandme da undskylde at jeg er blevet skilt og forsøger at skabe mig et nyt liv. Og jeg er da også rigtig ked af at din ferie ikke er blevet som du troede, men min ferie er ikke beregnet på at være sammen med min mor hele tiden. Og ja det er da enormt synd for dig, at DU må forklare MINE børn at de ikke kan besøge dig så tit fordi JEG er blevet skilt fra deres far.. NÅR DU NU IKKE ER SKYLD I NOGET AF DET!!!!!! FORDI DET ER JEG JO!
Og ja, hvad bilder jeg mig egentlig ind at tage på arbejde?? Joo måske det er noget med at jeg er på SU og har 2 huslejer?? Og har sådan noget der hedder en arbejdsmoral. Det er noget med at man rent faktisk dukker op på de tidspunkter hvor man skal.. og den har jeg sørme arvet fra... dig mor!

Og så på Facebook.. jeg mener… helt ærligt????

13 kommentarer:

  1. Forstår stadig ikke det der facebook...

    (Synes iøvrigt det er ret underligt det der med "de ser næsten deres far mere end de gør dig"?! Og at det altså skulle være en katastrofe. Mine børn ser klart mig mere end de ser deres mor - nogengange kan det irritere mig lidt, men jeg synes det er underlig holdning at det skulle være så slemt, at de næsten ser ham mere? (Jeg går ikke udfra din eks mishandler dem eller lignende.)

    SvarSlet
  2. Enig med Leo omkring kønrolleforstokkelse, men tror ikke helt det er det det handler om her?

    Hold da kæft din mor er en kegle! Ja, undskyld, jeg kender hende ikke, og hun har sikkert mange gode sider, men det der, det er fanme ikke OK!
    Jeg tror, hvis jeg kender dig ret, heldigvis at du er mere sur/skuffet end ked? Support kan man jo ikke ligefrem kalde det...

    What to do? Jeg er ikke særlig elegant i de der sammenhænge, meget bedre når det er professionelt. Men jeg veksler mellem tre muligheder
    a) Ignorer det. Lad som om det ikke er sket, men notér dig lige din mors holdninger, og styr uden om emnet fremover.
    b) Skriv på facebook at du nærmest ikke kan kende din mor. Det må hun da kunne relatere til?
    c) Ring til hende og sig: Hvad fanden bilder du dig ind?

    Held og lykke, du har min sympati og opbakning uanset hvad du vælger!

    SvarSlet
  3. Først og fremmest.. så er min eks en fremragende far! Han er kærlig, opmærksom, sætter grænser, og elsker børnene overalt på jorden. Det er derfor heller ikke et problem for mig at de i den her periode rent faktisk ser ham mere end mig pga arbejdet. Selvom jeg selvfølgelig savner dem..

    Og ja hun er en kegle! Det er fandme ik i orden det der altså!! Da den første dukkede op tænkte jeg, okay mor det var da en noget personlig udmelding, da den næste gjorde ringede jeg til en veninde, og spurgte om det var mig der lagde noget betydning i som ikke var der, men det mente hun ikke...
    Og jeg er virkelig skuffet. Virkelig virkelig skuffet over at min mor ikke kan støtte mig mere i det her end hun gør. Der har været flere episoder, og jeg ved jo godt hun mener det godt, men det der er jo næsten som at få et slag i ansigtet!

    Jeg vælger mulighed nr. C

    SvarSlet
  4. Go 'fornøjelse' - let it out! Hun SKAL forstå at det der gør man ikke!

    SvarSlet
  5. Ikke altid familien støtter ens valg, hvis de selv ville have valgt anderledes. Oplever det på egen chokeret krop og sjæl, bliv ved med at være stærk og hold fast i det du selv mener er det rigtige!

    SvarSlet
  6. Åhhhhhh... forældre altså!! Hvis hun har det sådan, ville det da være mere konstruktivt at sige det til dig end at offentliggøre det på alverdens sociale netværk!
    Det er sgu da hårdt nok at blive skilt - når man så skal forsvare sig overfor dem det burde stå bag en, bliver det jo meget værre!
    Jeg synes det er en god plan at konfrontere hende med hvordan du har det. Best of luck!

    SvarSlet
  7. What??? Hold da nu lige helt op, det er ski' da virkelig mærkeligt af hende!!! Det syntes hun simpelthen lige at hun skulle dele med hele Facebook? Jeg ville være blevet så amokgal hvis min mor havde ytret sig sådan! Håber du får fyret "mulighed C" af!!! Lykke til med det og gode tanker herfra

    SvarSlet
  8. af samme årsag er jeg ikke connected til min mor, eller mine børn på facebook!

    jeg kan anbefale dig at sige til din mor at et venskab på facebook ikke gavner jeres forhold.
    og så klippe forbindelsen på det sociale netværk...
    ikke at du skal klippe forbindelsen til din mor, der er bare mange andre måde at vedligeholde kontakten med sin familie, specielt når den strækker sig over flere generationer....

    og så er jeg i øvrigt enig med Leo i spørgsmålet om hvem der ser hvem mest! ;-)

    forældre skal vide hvad de kan tillade sig, hvis de ikke ved det, så må de sættes på plads...
    jeg regner selv med at der kommer et oprør fra mine poder når de bliver gamle nok ... men ind til da må jeg bare prøve at føle mig frem...

    SvarSlet
  9. Enig med Spunky, jeg er heller ikke venner med min mor eller stedmor af samme årsag. Jeg gider ikke konfronteres med deres brok eller manglende forståelse for mig. De har da lov at have en mening, men jeg gider ikke sidde og tænke over om det var intentionen at jeg skulle se det... kravl selv op og kig, siger jeg bare!

    SvarSlet
  10. @DFO og Spunky. Der er en længere historie bag at vi rent faktisk er venner, og regner med at fortsætte det. Men jeg forstår pointen!!

    @ alle Jeg har snakket med hende, og der kom der lige et nyt indlæg ud af.. det blir smidt op i morgen, har ik skrevet det færdigt, og er totaaaalt smadret..

    LMP

    SvarSlet
  11. Hvis din mor ikke kan få lov til at fortælle dig de ting, skulle så gøre det? Fair nok at du ikke bryder dig om formidlingsmetoden, den ville jeg også selv reagere på, men du må da også forstå at dine handlinger rækker langt ud over dig selv. Hvis du kan stå inde for dine egne valg, kan du vel også stå inde for dem på FB, selv om andre problematiserer dem?

    SvarSlet
  12. Jeg kan sagtens stå inde for mine valg, men jeg har i høj grad et problem med at min mor vender min situation til noget der er "synd for hende". Og problemets kerne er jo netop at hun ikke fortæller MIG det, men alle andre. Hvis hun ringede til mig og sagde de her ting, så ville vi ku snakke om det. Jeg har fuld respekt for at det er sådan hun føler, jeg synes bare at der i forvejen er nok mennesker involveret i mine "problemer" uden at tidligere arbejdskollegaer, folkeskolekammerater osv. behøver blandes ind i det. Og det er jo lige netop det de bliver når hun vælger at melde ud via FB. Selvfølgelig har mine handlinger konsekvenser, og selvfølgelig skal hun og alle andre have lov til at reagere på disse. Men er det for meget forlangt at ens mor i det mindste holder kritikken imellem os?

    SvarSlet
  13. Jeg synes der er stor forskel på de to første citater, som handler om hende selv, og de sidste to, som aldrig burde have været offentliggjort.
    Her tænker jeg også på det jeg selv kan finde på at skrive på bloggen.
    De ting min mor har sagt til mig gennem tiden har været det bedste nogen har sagt - bare lidt svært at lytte. Især når der er børn involveret i det sagte. De er mit ømmeste punkt. Håber I finder ud af det.

    SvarSlet