mandag den 23. august 2010

nu som tutor..

Jeg blev tilbudt at være tutor for de nye elever på skolen, og det sagde jeg selvfølgelig ja til. Det er jo en fed mulighed for at møde de nye elever og hjælpe dem til at få en god studiestart. I dag var der så skolestart for de nye. Og hvor var det fedt ikke at være iblandt dem. Hvor var det fedt at stå på den anden side. At være den med svarene i stedet for spørgsmålene! Ikke fordi jeg tilnærmelsesvis har alle svarene, men jeg er heller ikke helt blank. Jeg er ikke længere en af dem der nervøst og spørgende krydser fingre for, at jeg kan finde bare én at sidde sammen med i frikvarteret, at der vil være bare én jeg kan snakke med. Jeg er en del af skolen, miljøet, helheden. Og jeg elsker det. Den klasse jeg er tilknyttet har et andet linjefag end mig, men det er ikke noget der betyder noget. Fordi det er ikke det faglige jeg er der for. Det er alt det andet. Der er tre andre tutorer tilknyttet samme klasse, vi er et team, og de har samme linjefag som de nye, og kan derfor svare på de faglige spørgsmål. Jeg får derimod en masse personlige og sociale spørgsmål. Lidt grænseoverskridende, men samtidig også rigtig fedt at være tvunget til at åbne op på den her måde.

Jeg håber virkelig for de nye studerende at deres første år blir bare tilnærmelsesvis lige så skønt som mit var....

4 kommentarer:

  1. Tillykke med tjansen, og glæden ved det.

    Men husk nu på, at det er en betroet opgave, så du må lige overveje det etiske forsvarlige i, hvis du scorer alle de unge, mandlige førsteårsstuderende!

    SvarSlet
  2. he he..

    Det kan jeg jo nok ikke fuldstændig udelukke eftersom en af vore opgaver er at indføre dem i fester og anden social aktivitet;)
    Men dem alle? Arj det er nok at gå lidt for vidt.. der er 180 nye studerende:D

    SvarSlet
  3. jaaa meeeeen... De skal jo nødig skræmmes væk!

    Ej jeg har faktisk besluttet at (forsøge at) tage den lidt med ro, synes der er blevet scoret lidt rigeligt de sidste par uger:D

    SvarSlet