mandag den 16. august 2010

når det er svært...

nogle dage er det bare sværere at være forælder end andre. Idag er en svær dag. At skulle sige farvel til to triste børn i børnehaven er simpelthen så hårdt. Datteren græd. Hun græder ellers aldrig når hun bliver afleveret. Hun elsker at gå i børnehave. Men idag græd hun. Hun græd, fordi hun ved det er hendes far, der henter hende i eftermiddag, og så går der mange dage inden hun ser mig igen. Det var meget tæt på, at jeg også græd. Fordi der findes ikke noget mere ødelæggende end ens børns tårer. De rammer helt derinde, hvor man er allermest sårbar. Når de så er i selskab med et "mor du må ikke gå" så er det bare mere end jeg kan klare..
Det gør så ondt at se, at det gør ondt på børnene. De kan jo ikke gøre for at mor og far ikke kan være sammen mere. De kan ikke gøre for at de skal undvære hhv. mor og far en hel uge af gangen. De kan ikke gøre for det. De er uskyldige i det her, og samtidig dem der er hårdest ramt. Jeg hader det.

4 kommentarer:

  1. Håber at det kun varer til du er ude af døren og hun skal leg. Håber hun bliver glad når hendes far henter. Og håber at de vænner sig til situationen og opdager hvilke fordel der følger med det... Håber

    SvarSlet
  2. tak DFO... Jeg håber også.

    Hun sad og legede med magneterne på køleskabet i går, og sagde helt stille "far er glad og mor er glad, far er glad og mor er glad". Det er bare så hårdt...

    SvarSlet
  3. Åhhh LMP!! Det gjorde ondt helt ind i sjælen at læse det! Det må være vanvittig hårdt.
    Jeg har flere gange stået i den anden ende af sådan en børneaflevering og været læreren der skulle modtage et barn der bare slet ikke ville lade sin mor gå. Hvis det trøster dig kan jeg sige at det ikke tager lang tid før ungerne leger og har glemt alt om det! Men hårdt - dét er det!!

    SvarSlet
  4. Tak KlunteTrunte :) Det gør også ondt i min sjæl... og ja jeg ved godt at de sikkert hurtigt går videre, men puha hvor er det altså bare SÅ hårdt i situationen

    SvarSlet