torsdag den 1. juli 2010

en fesen mor

nogle gange så giver jeg fortabt. Og må indrømme. at jeg er en fesen mor.

som f.eks. sådan en torsdag morgen, hvor jeg var vågen halvdelen af natten fordi jeg snakkede i telefon med 25-årig Københavnsk Lækkerbisken, som virkelig havde brug for at snakke, og Eksmanden så synes han skal aflevere ungerne kl 6.02 om morgenen. KLOKKEN FÅRKING 6 OM MORGENEN!! der må jeg altså indrømme at jeg som den dårlige mor jeg er, tyr til verdens dårligste babysitter: TV'et. så ungerne blev plantet foran fjernsynet, tegnefilmen blev startet, og jeg lavede nærmest i søvne noget havregrynshalløj til dem. Så jeg bagefter.. kunne kravle under dynen igen. Jeg ved det godt. Jeg er en fesen mor.

Og jeg hader de der overskudsagtige mødre der spammer Facebook med statusopdateringer a la "i dag havde jeg Rakel med til børnesvømning, og bagefter skulle hun ned på musikskolen. Så gik vi hjem og bagte speltboller og skar grøntsager og spiste det i haven imens vi sad og nød solen og ventede på at hendes far blev færdig med gudstjenesten (ja han er så åbenbart præst)" jamen FOR HELVEDE ALTSÅ.

og selvfølgelig har vi allesammen både de gode og de dårlige dage. Jeg gider bare ikke høre om andres perfekt planlagte dage når mine egne er kaos. Jeg er nemlig ikke kun en fesen mor.. jeg er også et småligt menneske.

4 kommentarer:

  1. First of all - kl. 06.02?!?! Hvordan fanden laver man sådan en aftale? Hvor tidligt har han hevet børn op, klædt på, fodret, børstet tænder og kørt hjemmefra? Crazy i mine ører!

    Dernæst - HAHAHAHA spot on med speltsvømmerne. Kan dog ikke se mig fri for i tidens løb selv at have skrevet et blogindlæg eller to om noget overskudsagtigt jeg har gjort med mine unger. Kan du?
    Jeg synes i princippet det er ok at folk de praler med gode præstationer, om det så er personlige eller deres børns.
    Min egen grænse for BMB (blær med børn) går ved om man laver noget med børnene for deres skyld eller for at kunne skrive det på facebook/sin blog.

    SvarSlet
  2. Det var overhovedet ik en aftale han havde lavet!! Som om jeg nogensinde ville acceptere det.. Og de blev sat af! I nattøj, uden at have spist. Han sagde ik engang noget.. Fik en besked sent i går aftes om at han ville aflevere ungerne "i morgen tidlig" jo tak!!! Det var godtnok tidligere end jeg lige havde regnet med..

    Og så synes jeg i høj grad også der er forskel på et blogindlæg og en Facebookopdatering. Jeg mener aldrig jeg har skrevet en af den slags, så er det højst for sjov. På en blog, er det jo en del af ens liv, og selvfølgelig er jeg stolt af mine børn, og derfor blir der også blæret med dem.. men ikke på den måde!! Måske det også er fordi den slags mennesker generelt pisser mig lidt af for tiden;)

    SvarSlet
  3. Men til gengæld er det da flot, at du både er enlig mor og tager en uddannelse - det er da sejt.

    (Må man spørge, hvor gamle børnene er?)

    SvarSlet
  4. Tak for rosen:) den falder på et tørt sted idag..

    Datteren er 5 1/2 og Sønnen er næsten 4.

    Du spørger bare om ALT det du har lyst til:)

    SvarSlet