mandag den 26. juli 2010

når børn gør ting lidt sjovere..

Der er altså bare nogle ting som er MEGET sjovere når man har børn. Jeg kom til at tænke tanken idag da jeg havde ungerne med ude i haven.. de legede, og jeg fjernede ukrudt. Det har normalt været Eksmandens opgave alt det der udendørs grooming, så det er meget længe siden det er blevet gjort, og man vil jo gerne ha huset solgt, så altså... Der sidder jeg så på knæ, og Sønnen spørger om han skal hjælpe. ja tak! Lige pludselig ændrede en MEGET kedelig ukrudtsfjerning sig, til en sindssygt sjov konkurrence om, hvem der kunne finde ukrudt med den største rod! Og sådan er det bare.. børn har en fantastisk evne til at tilføje noget ekstra spas. Jeg nævner i flæng:
Børnefødselsdage! De virker ulidelige og mildt sagt uinteressante når man er ung og single og børn bare siger en ingenting. Men når man selv har dem.. så nyder man dem!
Indkøb! Ja jeg har hørt om de der skrækkelige unger der skriger og råber, men mine.. de er fandme sjove! Moar må jeg ik hente mælken? JO det må du da ihvertfald! Og agurken, salaten, rugbrødet, yoghurten, pestoen, osv..
Storcentre! "Mor, hvorfor har damen sådan en mærkelig hat på?" "øhm jo det hedder en burka" "Men hvorfor har hun den på?" Øhhh jo ser du....
Juleaften! Ja ja det er også hyggeligt når man bare selv får gaver, nyder maden og alt det der.. men det er ingenting i forhold til at se sine børns øjne lyse op ved synet af juletræet.
Forlystelsesparker! Som kan være virkelig sjove når man er afsted som voksen, men bare er en tand bedre med børn.
Knus! Ja det er skønt at få et knus af en man elsker, en man holder af. Men det er fantastisk at få det af sine børn.
Når andre mennesker snakker om deres børn. Det er SÅ trælst, SÅ ulideligt, SÅ irrelevant når man ikke har børn, men det er faktisk ok forståeligt når man selv har dem.
At smøre madpakker. Ja det er et nødvendigt onde, men det er også en kilde til glæde og begejstring.
Insekter. Som jeg faktisk ellers ikke er så vild med, men som jeg pludselig kan stå med 3 i hånden af, for at forklare to meget fascinerede børn hvad det er, hvor de lever, hvad de spiser osv..

Og det var bare lige det jeg kunne komme i tanke om lige nu.. fordi der findes jo så mange ting, så mange oplevelser, så meget som de hersens unger beriger ens liv med.. det er da fantastisk:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar