onsdag den 7. juli 2010

endnu et luksusproblem..

Ja eller.. det er jo et reelt problem for mig, jeg tror bare at det er et af de problemer, som mange kvinder ønsker sig. Jeg har jo tabt mig. Og efter min flittige indsats i motionscenteret (ja jeg knokler stadig på) er der røget to kilo mere, hvilket har givet mig det her problem. Jeg kan simpelthen ikke passe mit tøj længere!! For de fleste kvinder ville det jo være verdens bedste undskyldning for at gå shopamok, men nu sidder jeg jo desværre ikke rigtig i en økonomisk situation hvor det er muligt. Og hvor er det bare fesent altså!! Fordi jeg blir jo rent faktisk gladere og gladere for min krop. Og vil et eller andet sted også gerne vise den frem. Men den er bare tvunget til at blive skjult i tøj der får mig til at ligne en der ik ved hvordan hun skal klæde sig. Fordi tøjet hænger, og det poser, og jeg ligner lort. Det er pisseirriterende!! og jeg aner ik hva jeg skal gøre ved det... At blive tykkere så jeg kan passe mit tøj igen, sys jeg jo ligesom heller ik er vejen frem ;) Og genbrugsbutikker.. de er altså bare nederen herovre. Jeg VED godt at der findes fremragende vintage alt muligt i storbyerne, men tro mig, i de her mellemstore jyske provinsbyer, er det ikke ligefrem guld man finder på bøjlerne..

8 kommentarer:

  1. Du er på vej. Nyt tøj kommer til dig. Jeg har lige bokset rundt i et par indlæg om synkronitet på min egen blog. Nu har du kastet en sten i ønskebrønden, og hvis du bliver mere konkret, så sker det. Hvilke noget tøj er det største behov. Start der!

    SvarSlet
  2. tillader mig "bare sådan" nærmest uanmeldt at blande mig.

    Jeg har selv smidt et pænt antal. Jeg hev alt tøj ud i en bunke og prøvede det og sorterede med hård hånd.
    Nederdele som gled ned om hælene i det jeg slap, røg i udbunken/genbrugsbunken osv.
    Kasser det som hænger virkeligt grimt og som på ingen måde på nogen som helst kreative måder kommer til at sidde igen.
    Behold det som sidder bedst på dig.

    du ender med et ret tomt klædeskab.. men så har du også noget at spare op til af ny-kropsforkælelse.

    Køb så med en "lidt med godt og med flest kombi-muligheder" -mentalitet og brug nettet, outlets, trendsales osv gennemtrav steder for billig men godt og nyd at klæde dig på på ny, når du har pengene til det. Uden du føler du må leve af luftfrikadeller og skysovs.

    Det er snart 4 år siden godt 25 kg røg af min krop og mit klædeskab har siden i volumen været en skygge af tidligere tiders tøjbeholdning. Jeg køber mest billigt og på bud og noget der passer til den lille samling jeg har mig.
    Det fede er også jeg meget sjældent ender med fejlkøb...og og og så kommer der noget ekstra på kontoen skat tilbage ol. så er der jo til de der lidt særlige ekstravagante lækkerier.

    SvarSlet
  3. Køb et bælte i Genbrugsen :)

    SvarSlet
  4. @DFO.. hvorfor er det egentlig jeg ikke kan læse din blog??

    @lilleq, tak for tippet! Det er også noget i den stil jeg er ude i. Køber lige nu meget småt ind, og har allerede sorteret med hård hånd. Men havde faktisk ikke overvejet en planlagt tøjbeholdning på den måde..

    @Morfar.. tak søde, men nej tak;)

    SvarSlet
  5. @LMP - Det burde du også kunne... www.overblikket.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Jeg har fundet fejlen... det er fordi jeg ikke havde vinget af med flueben i min profil... man kunne kun se min såkaldte kunstnerblog, som stort set har været pauset i evigheder

    SvarSlet
  7. TAK! har tænkt på det flere gange.. vil da gerne læse den jo!!

    SvarSlet
  8. Det med planlagt indkøb, var noget jeg stille og roligt opbyggede, grundet en meget stram økonomi på SU.
    Og så er det en genial lille tester på om, det jeg står med i butikken går med noget jeg allerede havde hjemme. Som andre "små ting", som fornemmelsen af tøjet ikke sidder helt som det skal eller ikke heeelt føles rigtigt osv og gjorde jeg stoppede op og fik sorteret fejlkøbene fra.

    Og det fede er, det fungerer. Jeg kan blande ting og øver mig og bliver bedre til at mikse tøj og så er det lidt sjovt skabe sin egen stil på den måde....og uden blive slave af "moden" og føle sig godt tilpas.

    god fornøjelse og tillykke med vægttabet.

    SvarSlet