torsdag den 4. november 2010

ham den fantastiske lærer...

kender i ik ham? (eller hende)

Ham der ALTID kan sætte gang i selv den mest mandagsfesne klasse? Ham der med sin entusiasme for emnet bare smitter af på alle der sidder i klassen? Ham der inspirerer, agiterer, udvider vore horisonter. Ham der gør at jeg overhovedet sidder på et seminarie med et håb om bare at blive halvt så god en lærer....

Sådan en lærer har jeg haft fornøjelsen af at opleve flere gange... I folkeskolen var det min fransklærer som var en Dame, og ja det er med stort D. På HF var det min geografilærer, som var intet mindre end fantastisk engageret og nu på seminariet er det ham der underviser i Medborgerskab. Medborgerskab er et utaknemmeligt fag at undervise i. Det er meget begrænset i forhold til undervisningstid, emne, pensum osv. MEN på trods af at hans timer ALTID ligger klokken øv hvor alle er trætte, så formår han bare at sætte gang i os.. ja det sker endda at man rent faktisk gør sig umage og forbereder sig. Det er hans timer som er dem man bare ikke vil misse. Sikken fornøjelse det er at blive mindet om gang på gang, hvorfor det er jeg har valgt at blive lærer, hvad det er jeg håber på at kunne give videre til mine elever, og især, hvad det er jeg kan stræbe efter!

FANTASTISK!!

1 kommentar:

  1. Min lektor er så demotiverende at jeg får lyst til at skrige.

    SvarSlet