mandag den 31. maj 2010

motiveret til motion..



Efter nu i 3 uger at have hørt på Københavnsk Lækkerbiskens ytringer om hvor lækker hans krop bliver efter aktiv indsats (jeg synes ellers ABSOLUT IKKE der er noget galt med den krop) føler jeg mig nu så inspireret at jeg idag har bevæget mig ned i et af de lokale fitnesscentre og spildt en masse penge på at melde mig ind. Spildt penge tænker du?? Jamen hvorfor gør hun det så?? Joooo ser du. Jeg er topmotiveret lige nu, vil faktisk rigtig gerne strammes lidt op hist og pist, ville heller ik begræde tabet af et par kilo, og jeg har simpelthen så meget opsparet fysisk energi som skal bruges, så umiddelbart virker det jo som en fornuftig konklusion at komme i gang...

Desværre taler erfaringen bare sit eget sprog.


Der var engang hvor mit liv gik op i fest, træning og venner. Dengang var det jo en god investering at smide penge i sådan et torturcenter. Og så blev jeg mor. Og pludselig vendes ens verden på hovedet. Det liv der før var centreret omkring en selv, er pludselig centreret omkring omsorg og barn. Gradvist sker der så det, at ens krop forfalder. Ik sådan lige fra den ene dag til den anden... Men meeeeget langsomt. Det starter selvfølgelig med graviditeten, hvor man jo nærmest bliver en godzilla (nu siger folk jo at jeg var gravid på den smukke måde, MEN JEG VED BEDRE) og så er der alle de der efterfødselskilo, som ikke bare forsvinder af sig selv hvis man ikke ammer.. og så gik der 10 mdr og så kom der jo lige en graviditet mere. Så der har været meget for meget for længe... Og min krop er blevet negligeret i stor stil. Så begyndte ungerne at blive store, og der var tid, men ikke mentalt overskud.

Dermed ikke sagt at jeg ikke har været meldt ind i diverse centre/foreninger/sportsgrene i perioden!! Der har desværre bare været et gennemsnitligt forbrug på 2 gange. Dvs. jeg har betalt ALT for meget ALT for længe uden rent faktisk at bruge det. Fordi det er jo også enormt pinligt at gå ned og afmelde sit abonnement efter 1 mdr!!

Nu har jeg så rent faktisk tabt mig. Det er faktisk blevet til 8 kilo på det sidste halve års tid.. Hvilket jo er fedt, men så har der vist sig en sideeffekt. Der var engang hvor huden bare fulgte med, det gør den så åbenbart ikke længere. Næh nu er man sørme nødt til at træne det væk.. stramme op.

Så altså. Jeg lover højt og helligt at denne gang holder det!! Jeg har meldt mig ind idag, og vil rent faktisk benytte det!! Jeg vil stramme op og få brugt noget af al den opsparede energi, og måske med lidt held få de allersidste kilo smidt. Kombinationen af mentalt overskud, fysisk overskud og rent faktisk at have tid må være det der skal til...

Og så har jeg sat hende her op på mit køleskab... just in case

Og nej... det er ikke et selvportræt, det er et skræmmebillede!

2 kommentarer:

  1. Må jeg anbefale en træningsmakker. Så bli'r det altså lettere at komme afsted... og hyggeligere at træne.

    SvarSlet
  2. :) tak for tippet! Jeg har faktisk to ivrige venner som meget begejstrede støtter op omkring det her. En af hvert køn, og begge medlemmer af samme center, så de skal nok sparke mig derned og underholde mig imens jeg stønner og pruster:)

    SvarSlet