mandag den 10. maj 2010

de ti bud..

Nå men vi holder os tydeligvis til "meningen med livet" tankerne, måske hele den her uge har været præget lidt af filosofiske tanker? Ihvertfald gjorde jeg i går noget af en opdagelse!!

Til historien hører en forklaring om, at jeg læser børnebibelen højt for ungerne som godnathistorie, obviously ikke fordi jeg er religiøs, men fordi den store er helt vild med alle de der "gud rim" jep.. en eller anden smart udgiver har fået ideen til at skrive hele molevitten i vers der rimer. Nå men vi var så nået til de 10 bud, og i den purifikerede udgave (den der er tilpasset børn) ser buddene sådan her ud:

1. Du må ikke have andre guder end mig (heh)

2. Du må ikke bruge Herren din Guds navn til løgn (ej men det kan man da ikke undgå vel?)

3. Husk hviledagen og hold den hellig (hviledagen?? øhh det er da søndag ik? jamen den er da hellig! Men nok ik liiiige på den måde det er ment her, nærmere i tømmermænd og tv kategorien)

4. Ær din far og mor (undskyld)

5. Du må ikke begå drab (tjek)

6. Du må ikke bryde et ægteskab (bedre at være lykkelig alene, end ulykkelig sammen.. sorry)

7. Du må ikke stjæle (arhmen hvem har ik nupset et stykke tyggegummi som barn?)

8. Du må ikke vidne falsk imod din næste (betyder det så at man ik må lyve? altså ik engang en lille bitte hvid løgn engang imellem? fordi altså.. det er nogen gange nødvendigt!!)

9. Du må ikke begære din næstes hus (men hvad hvis det er meget federe end mit?)

10. Du må ikke begære noget af det, som hører din næste til (nåh men jeg vil stadig gerne ha det der Jessica Albas hår, og også ham der..... ahem)

Og så var det det gik op for mig... at når man formulerer det sådan der.. så er der lige præcis 1 bud jeg ikke har overtrådt (ja det er så nummer 5 ik) ET BUD!!!!

Så Hell... here I come :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar