mandag den 22. november 2010

mor til et SKOLEBARN!?

panik panik panik panik panik panik panik!!!

Min datter bliver 6 år her til februar. Det betyder...... at hun starter i skole til sommer!! Min lille bitte pige, som ikke fyldte meget mere end sin fars hænder da hun blev født, er pludselig blevet så stor at hendes verden handler om venner, bogstaver og tal. Hun arrangerer allerede fester (med pebernødder og popcorn) for udvalgte veninder, og kan skrive MANGE ord. Hun kan lægge sammen og trække fra. Hun er sindssygt selvstændig og har altid været det MEN hun er stadig min lille prinsesse smørhår...

Og så har jeg en stærk formodning om at jeg bare slet ik kan finde ud af at håndtere den situation der hedder at være forælder i folkeskolen! Jeg bliver med garanti den mest ulidelige af alle forældrene i hendes klasse... ikke mindst fordi hun skal gå på en skole som jeg har arbejdet på.. så jeg kender lærerne, eleverne, skolen, deres forudsætninger og den måde alting foregår på. og jeg er ikke udpræget begejstret! Det er selvfølgelig den HELT forkerte måde at starte ud på.. især fordi Datteren glæder sig vanvittigt til at komme i skole, og sikkert får en fremragende skolestart!

Og ja panikken er et resultat af at jeg, sammen med Eksmanden, i morgen skal til møde i børnehaven og snakke med Datterens primærpædagog om skolestart.. er jeg en dårlig mor fordi jeg inderst inde har et lille bitte håb om at hun siger at Datteren ville have bedst af et år mere i børnehaven?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar