tirsdag den 4. oktober 2011

skoleovertagelse...

Jeg er med i sådan et projekt med seminariet som hedder skoleovertagelse... kort fortalt går det ud på at hele 3. årgang overtager en folkeskole, imens alle skolens lærere tager på tur. Det foregår så i hele den her uge.. Jeg har fornøjelsen af at undervise en 5. klasse, og hvor er DET DA FEDT!!!
Nogle gange er det som om man glemmer hvad det egentlig er der er det fede ved at ville være lærer.. og så kommer man ud til sådan en klasse, og så kan man bare mærke den der følelse i maven af at man er det helt rigtige sted på det helt rigtige tidspunkt. Jeg kan simpelthen ikke vente!! Jeg vil være færdig med skolen NU!
Jeg har gang i et samarbejde med den anden 5. klasse på skolen, og vi laver et Storyline forløb. Så eleverne i grupper skal kreere en familie, tegne dem i lifesize, lave personkarakteristikker, budget, undersøge forholdene i den by/det land de har valgt at bo i, lave madbudget, og vi skal også en tur i hhv. føtex og aldi og handle ind. Alle de ting de laver bliver så lagt ind på nogle hjemmesider, som de efterfølgende kan vise deres forældre og alm. lærere... og jeg har virkelig aldrig oplevet elever være SÅ motiverede! Nej hvor er det da en fantastisk følelse at vide at det er noget jeg gør, noget vi gør, som fanger dem!

Wuhuuu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar